حضور گسترده معلولان پای صندوق‌های رای (۸ تیر ۱۴۰۳) + عکس شما از شنبه رئیس جمهور هستید یادی از عبدالله هنری؛ مردی که از معلولیت پل ساخت همه چیز درباره غربالگری شنوایی نوزدان تا یک ماهگی مستمری خرداد کمک هزینه لوازم بهداشتی معلولان واریز شد (چهارم تیر ماه ۱۴۰۳) مردم خراسان‌رضوی ۱۵۰۰ رأس دام به کمیته امداد اهدا کردند مستمری حق پرستاری خردادماه معلولان واریز شد (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) مجلس یازدهم و اشتباهات فاحش در قبال افراد دارای معلولیت | چرا ماده ۲۷ اجرا نشد؟ تکلیف سنگین رئیس جمهور آینده در موضوع حمایت از حقوق معلولان عضویت معلولان در کتابخانه ملی لغو نشده است جدیدترین رنکینگ ورزشکاران دارای معلولیت تکواندو اعلام شد | پاراتکواندوکار ایران در صدر جهان ایستاد حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تعداد کودکان کار و خیابان را اتباع تشکیل می‌دهند چرا امتحانات نهایی دانش‌آموزان استثنائی به صورت ویژه برگزار نشد؟ رقابت هزار داوطلب معلول خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی دولت+ فیلم توجه شهید جمهور به جامعه هدف بهزیستی از یادگاری‌های دولت سیزدهم بود داوطلبان آزمون استخدامی معلولان بخوانند | نکات کلیدی مربوط به آزمون استخدامی معلولان چیست؟ مستمری کمک‌هزینه لوازم بهداشتی اردیبهشت واریز شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) بحران لوازم بهداشتی برای معلولان | مستمری لوازم بهداشتی واریز نشد آزمون بزرگ معلولان در نخستین آزمون استخدامی اولین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت ۱۷ خردادماه برگزار خواهد شد
سرخط خبرها

انجام ۱۴ هزار مشاوره ژنتیک در خراسان رضوی | بیش از یک میلیارد تومان هزینه غربالگری در ۶ ماه نخست ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۳۵۴۸۸
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
انجام ۱۴ هزار مشاوره ژنتیک در خراسان رضوی | بیش از یک میلیارد تومان هزینه غربالگری در ۶ ماه نخست ۱۴۰۱
به گفته معاون امور پیشگری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در سال جاری نزدیک به ۱۴ هزار مشاور غربالگری ژنتیک در خراسان رضوی انجام شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامحسین دلبری با اعلام این خبر به خبرنگار ما افزود: وظیفه غربالگری ژنتیک و مشاوره‌های آن برعهده دفتر پیشگیری از معلولیت مستقر در اداره کل بهزیستی است و براساس مشاوره‌های صورت گرفته، از مجموع ۱۴ هزار مشاوره، سهم مشهد ۱۰ هزار مشاوره ژنتیک می‌باشد.

وی ادامه داد: در سال جاری ۵۱ هزار رویداد تولد در خراسان رضوی اتفاق افتاده است که از این تعداد، ۵۰ هزار و ۵۳۹ غربالگری توسط بهزیستی انجام شده است که معادل ۹۸ درصد می‌باشد.

دلبری افزود: پایگاه‌های تشخیصی ما شامل پایگاه‌های ثابت و سیار در استان خراسان رضوی، شامل ۳۴ بیمارستان، ۷ مرکز بهداشت و ۲۳ کلینیک حوزه شنوایی است که کار مداخلات درمانی و تشخیص‌های زودهنگام را برعهده دارد.

معاون امور پیشگری بهزیستی خراسان رضوی همچنین عنوان کرد: در سال جاری بهزیستی خراسان رضوی یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان اعتبار را صرف غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان ۳ تا ۵ سال کرده است تا از اقدامات جدی پزشکی که می‌تواند هزینه‌های بالاتری به خانواده‌ها تحمیل کند جلوگیری نماید.

وی در پایان با ابزار خرسندی از روند پیشگیری از معلولیت‌های شایع در این استان اعلام کرد: خوشبختانه در کنون در سال جاری و با مشاوره‌ها و غربالگری‌ها و مداخلات زودهنگام موفق شدیم از بیش از ۶۰۰ مورد معلولیت شنوایی و کم شنوایی در خراسان رضوی جلوگیری کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->